Benchmark Event

Tack vare AktivBos återkommande kundundersökningar baserade på styrkortet CustomerScoreCard har det blivit möjligt att göra jämförelser mellan olika typer av fastighetsbolag. En gång om året anordnar vi Benchmark Event på Berns Salonger i Stockholm, där de företag som lyckats bäst i olika avseenden uppmärksammas. Vinnaren i varje klass får en Kundkristall.

Det är viktigt, och roligt, att belöna hårt och bra arbete. Fyllda kalendrar, deadlines och fokus på det dagliga arbetet gör dock att man alltför ofta glömmer bort detta. Benchmark Event är en årlig tillställning där vi uppmärksammar de privata och kommunala bostads- och fastighetsbolagen som av sina hyresgäster utsetts till de bästa hyresvärdarna. Kontinuerliga jämförelser skapar drivkraft, både internt och för hela branschen. Sedan är det ju roligt att tävla lite också!

Priserna delas ut till de företag som gjort största förbättringen av sin service, jämfört med den förra mätningen, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorierna Service, Produkt och Profil. Vinnare utsågs i olika kategorier beroende på hur många lägenheter (lgh) och vilken ägare (privat eller kommunal) fastighetsbolaget har. För att förbättra sin service behöver man utveckla sig inom: Att bli tagen på allvar, Trygghet, Rent och snyggt, Hjälp när det behövs. De områdena utgör tillsammans Serviceindex enligt CustomerScoreCard.